Välkommen på webbinarium om arbetsrättsliga frågor efter pandemin
Publicerat den 23 februari 2022
Från och med februari finns inga allmänna råd riktade till arbetsgivare med anledning av pandemin.
I den mån medarbetare arbetat på distans betyder det att successiv återgång till kontoren har börjat. På webbinariet kommer vi att ta upp frågor inom arbetsrätt och arbetsmiljö som nu aktualiseras.
Det finns många juridiska och praktiska frågor att diskutera utifrån ett arbetsgivarperspektiv just nu. Här några exempel:
- Måste vi träffa avtal om distansarbete med alla?
- Kan man säga nej till att arbeta från kontoret?
- Vilka är de nya arbetsmiljöutmaningarna?
På webbinariet kommer du att få träffa BAO:s arbetsrättsjurister och Hanna Byström, BAO:s VD sedan januari. Väl mött!
Tid
Fredagen den 18 mars kl 9:00 — 10:30.
Praktiska detaljer
Webbinariet fokuserar på din roll som arbetsgivare/arbetsgivarrepresentant och är kostnadsfritt för BAOs delägare. Du som deltagare har möjlighet att ställa frågor under webbinariet.
Vi använder Teams och kommer inte att spela in webbinariet. Länk till webbinariet skickas ut några dagar innan.
Fler utbildningar
Vi vill också påminna om följande aktiviteter under mars:
- 15 mars — Temakurs:
Arbetstid (ONLINE) - 17 mars — Temakurs:
Arbetsmiljö och rehabilitering samt diskriminering (ONLINE) - 22 mars — Temakurs:
Sjukdom och pension (ONLINE) - 23 mars — Webbinarium:
Samverkan - ansvar och roller i arbetsmiljöarbetet - 28 mars — Webbinarium:
Hur arbetet kan gå till med jämställda löner inom ramen för lika lön
Publicerat den 23 februari 2022